20 let na trhu
Úvod pojištění authavarijní pojištění

havarijní pojištění

HAVARIJNÍ POJIŠTĚNÍ

Definice havarijního pojištění:
Havarijní pojištění je nepovinné smluvní pojištění vozidel pro motorové i nemotorová vozidla pro předpokládaná rizika.

Pojistná rizika:

  • poškození, či zničení vozidla nebo jeho části, případně jeho výbavy v důsledku havárie
  • poškození, či zničení vozidla nebo jeho části, případně jeho výbavy při živelní události
  • odcizení vozidla nebo jeho části, případně jeho výbavy, proti krádeži vloupáním nebo loupežným přepadením
  • zásah cizí osoby (vandalismus)

Předmět pojištění:

  • motorové a nemotorové vozidlo jmenovitě uvedené ve smlouvě

Územní platnost:

  • Evropa
  • Česká republika

Doba trvání pojištění:

  • krátkodobě: nejméně 1 měsíc
  • na jeden pojistný rok (doba určitá)
  • na jeden pojistný rok s automatickou prolongací (doba neurčitá)

Pojistník:

  • fyzická osoba na RČ
  • fyzická osoba podnikající na IČO
  • právnická osoba

Vlastník vozidla:

  • leasingová společnost
  • nebo může být odlišný od pojistníka (jiná právnická nebo fyzická osoba)

Spoluúčast:

  • 1%, minimálně 1.000 Kč
  • 5%, minimálně 5.000 Kč
  • 10%, minimálně 10.000 Kč
  • 20%, minimálně 20.000 Kč
  • 30%, minimálně 30.000 Kč

Pozn. Pojišťovna Uniqa počítá také se spoluúčastí uvedeným procentem z pojistné částky

Pojistná částka:

  • nová cena vozidla a) s DPH nebo
  • obecná cena vozidla b) bez DPH

Placení pojistné smlouvy:

  • měsíčně
  • čtvrtletně
  • pololetně
  • ročně

Ukončení pojistné smlouvy:

  • výpovědí 6 týdnů před výročním dnem
  • prodejem vozidla
  • změnou vlastníka
  • výpovědí do dvou měsíců po uzavření smlouvy
  • pro neplacení
  • nastala-li pojistná událost a důvod dalšího pojištění tím odpadl
  • vypovědět do 30 dnů po doručení sdělení pojistitele o převodu uzavřené PS na jiného pojistitele
       

Pojišťovny

  • Česká pojišťovna, a.s.
  • Kooperativa pojišťovna, a.s.
  • Allianz pojišťovna, a.s.
  • UNIQA pojišťovna, a.s.
  • ČSOB pojišťovna, a.s.
  • Generali Pojišťovna, a.s.
  • Triglav pojišťovna, a.s.
  • Česká Podnikatelská Pojišťovna, a.s.
  • Wüstenrot pojišťovna a.s.


Jednotlivé pojišťovny se liší:

  • Sazbami za typ a druh vozidla
  • Územní platností
  • Rozsahem spoluúčasti
  • Stanovení pojistné částky
  • Přirážkou za področní placení
  • Slevami za zabezpečení
  • Slevami nebo přirážkami za počet řidičů a věk řidičů
  • Asistenčními službami poskytovanými zdarma k havarijnímu pojištění
  • Servisem klientů (bezplatné nebo placené telefonní linky)
  • Likvidací pojistných událostí

Ostatní podrobnější rozlišení jsou uvedena v tabulce „Porovnání havarijního pojištění jednotlivých pojišťoven“.

BONUSY
Všechny pojišťovny přiznávají bonusy za bezeškodní průběh klienta. Jedná se o slevu na pojistném za jízdu bez nehody. Bonus se počítá vždy za uplynutých 12 měsíců a u jednotlivých pojišťoven se liší procentuelně tzn. že za 12 měsíců může klient obdržet bonus ve výši 5 –10%.
Bonusy:

  • jdou převést z jednoho vozidla na druhé (nebo-li z jedné SPZ na jinou SPZ) u právnických osob
  • převádí se pouze z jedné osoby v rámci jednoho RČ (tzn. že např. nelze převést bonus z kamaráda na kamaráda, nebo z otce na syna, apod., v rámci pojišťovny Allianz lze převést nově z manžela na manželku a obráceně u fyzických osob.)
  • některé pojišťovny převádějí bonusy i mezi právnickými osobami (např.leasingová společnost – klient)
  • mezi jednotlivými pojistiteli se převádí
  • do pojišťovny musí být doložen vždy originál, nemá-li klient originál je potřeba vypsat Čestné prohlášení, které je platné 1 měsíc od počátku pojistné smlouvy (tzn. že nedoloží-li klient originál Potvrzení o bezeškodním průběhu na pojišťovnu do jednoho měsíce, ztrácí nárok na bonus, který mu byl přiznán na základě tohoto Čestného prohlášení)
  • některé pojišťovny již uplatňují i malusy, což jsou přirážky za škodní průběh klienta

Ostatní podrobnější rozlišení Vám rádi sdělíme při našem osobním setkání viz. kontakt na osobního finančního poradce